TOYO



TOYO

Autopneu výrobce TOYO

Stručná historie Toyo Tires


Pneumatiky TOYO jsou synonymem pro inovaci, kvalitu a výkon.  Svým zákazníkům prokazují vynikající služby již dlouhých 65 let, včetně 45 leté působnosti ve Spojených státech. Jsou vyráběny výhradně v Japonsku a díky tomu mohou stoprocentně garantovat vysokou kvalitu výroby s využitím nejpokročilejších japonských technologií. Díky těmto skutečnostem si značka TOYO vybudovala solidní pověst po celém světě.

Málo kdo ví, že značka TOYO získala šestkrát od roku 2002 na amerických trzích ocenění pneumatika roku v segmentu lehkých nákladních pneumatik a čtyřikrát v segmentu high-performance (HP - vysoce výkonné pneumatiky).

Založení

První myšlenka na výrobu pneumatik TOYO se zhmotnila v srpnu 1945, kdy zakládající prezident pan Rikimatsu Tomihisa, založil Toyo Tire & Rubber Co, Ltd v Japonsku.

V roce 1966 Toyo Tires založilo dceřinou společnost ve Spojených státech a bylo tak prvním japonským výrobcem pneumatik, který zde působil. Malá kancelář v jižní Kalifornii Toyo Tire (USA) Corporation (jak to bylo pak známé) začala vyvíjet činnost v oblasti skladování a distribuce komerčních nákladních pneumatik. Poté přišly osobní pneumatiky TOYO, které se začaly prodávat na americkém trhu od roku 1975 prostřednictvím sítě nezávislých prodejců pneumatik. V této době zaznamenal prodej pneumatik značky TOYO raketový růst.

Motorsport

V roce 1980, zahájilo Toyo Tires účast v amerických silničních soutěžích. Do konce desetiletí získaly posádky soutěžící na pneumatikách TOYO mnoho mistrovských titulů a zrodila se tak rodina TOYO-motorsport.

TOYO se objevovalo v motorsportu v téměř jakékoliv formě, od silničních závodů přes off-road závody až po driftování a značka se tak brzy stala pojmem mezi amatérskými i profesionálními závodníky.  

Aktivity v Motorsportu poskytly značce TOYO neocenitelné poznatky, zkušenosti a nadšení, které dodnes napomáhá značce TOYO při vývoji těch nejlepších produktů s využitím nejmodernějších a inovativních technologií.

Aplikace

Pro splnění požadavků spotřebitelů nastavilo TOYO jako první několik nových trendů.

Jako první představilo pneumatiku o průměru 18 palců, něco o pár let dříve prakticky neslýchaného.

Od konce 1990, velikosti ráfků i nadále rostou, proto společnost Toyo Tires nastavila pomyslnou laťku opět o něco výše, a to v roce 2008, vyrobením vůbec první 26 a 28 palcové pneumatiky pro osobní automobily. Méně než o rok později představila 30 palcovou pneumatiku pro osobní vozidla.